måndag 29 augusti 2011

första halvdagen

NU är jag så exter så jag vill bara dela med mig och dela med mig. Idag har jag hälsat på alla som jobbar här. De enda jag kommer igåh är Miriam som jag sover bredvid och Maja som är stallchef. Men jag har iallafall fått hälsat på trettio av 107 hästar! Fint, men lite smutsiga. Inte så konstigt när det står och ligger i lera.

Det första man fick se när man kom till stallet var en häst som skulle slaktas. Hör och häpna han skulle slaktas endast för att turisterna inte kunde rida på honom, han var på tok för pigg. Japp så går det till här på Island, fungerar inte hästen som man vill ha den ja då åker den raka vägen till slakteriet. Man lägger inte ens ned någon tid till att försöka sälja hästen. Tråkigt men sant.

kaldàrsel, ungefär där bor jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar