tisdag 30 augusti 2011

Min första dag

Även idag var jag ledig men jag hade så tråkigt så jag frågade en av tjejerna om jag kunde följa med på en tur. Sagt och gjort, jag fick rida Tobias. En stor svart vallack, väldigt stor för att vara islandshäst. Han var en sån häst som endast guiderna får rida på och jag märkte snart varför. Han var fruktansvärt stark och väldigt framåt. Mycket till häst skulle jag säga. Men han var rolig att arbeta med, ingen häst man bara sitter på som de andra turhästarna.

Jag pratade med Elin, en annan tjej från sundsvall som har varit här i ungefär två år nu. Hon sa att vintrarna på Ishestar var mycket roligare än somrarna, det är så mycket turister så man har liskom inte mycket tid över till aatt rida och lära känna hästarna med tanke på att det är runt hundra stycken. Det kommer även komma runt tio nya hästar och även några unghästar som vi kommer att träna.

Jag är nog rätt glad att jag valde att åka hit över vintern trots vindarna, haglet och regnet! Detta kommer att bli en höjdare!













2 kommentarer:

  1. Å här sitter jag å är avis...Å det står jag för ;) Jag hoppas du får det TOPPEN och bloggar mkt :D

    SvaraRadera
  2. Tack Titti och det ska jag verkligen! :D

    SvaraRadera