tisdag 29 november 2011

2011-11-29 18:39

Hej mina kära.
29:e November. Ja, det betyder alltså att det är 21 dagar kvar tills jag får se era ansikten igen. Kul!
Idag har varit en händelserik dag, dock har jag nästan bara gjort tråkiga saker. Eller såna saker som borde vara tråkiga men som jag finner lite roande.

Jag har, städat på mitt lilla loft, bäddat rent i min säng, handlat med Àsta, tvättat, ridit Feykir med María, målat peppisar med Glacyr också med Àsta, och så har jag Julpyntat lite i Jósalir (baren och resturangen).

Jag har haft en sån där "nyttig" dag som gav mig tid till att göra välbehövliga saker.
Ja och Feykir, han är en häst. Haha ja han är en häst. Men en lite speciell häst. Stressad som få och tar gärna saken i egna händer och bara springer. Fy farao vilken match vi hade. Det jobbiga är att så fort det kommer en vindpust försöker han springa iväg. Och här på Island finns det många vindpustar. Men han är en duktig häst, han töltar riktigt fint då man väl får lite fason på honom. Fin är han också, han ser ut som hästen dom har på Globen. Den som är med i showen som de sätter vingar på, som jag tror Jamila Berg rider. Det saknar bara ett horn så är han en Islandsenhörning. En sagohäst. Jag tycker synd om honom. Han är missförstådd.

Idag hade han stådd 12 dagar, vi är nämligen inte tillåtna att ta honom på turer med turister. Sticker han så sticker ALLA andra efter. Gissa om han hade energi att dra mina armar av? Jodå, efter en timme hade jag lite kramp faktiskt.

Nog om det, nu ska jag lyssna på min nya favorit låt och läsa en god bok.
HErraaa!


Cover Nation – Somebody That I Used To Know (Tribute To Gotye Feat Kimbra) Performed By Cover Nation

2 kommentarer:

  1. Ta med den stackarn hem.....Han kan bo här.

    SvaraRadera
  2. Förresten..Kan tro ni inte får ta racerkusen på tur.Tänk om en turist sitter å fipplar med ipoden lr dricker dricka när han drar ;))

    SvaraRadera