torsdag 10 november 2011

Ons-Lör

Hej igen. Glömde ju att nämna att min älskade familj kom och hälsade på mig förra veckan!
Det var så kul att träffa dem igen, sedan ver det ju bara ett plus att bo på hotell.

Men iallafall.
De kom och hämtade mig på onsdag kväll, det var egentligen meningen att de skulle komma på eftermiddagen men mamma hamnade i onåd med tullmännen. Vi åkte direkt till hotellet och packade upp oss, sedan gick vi och åt en matbit och drack ett glas rött.
På torsdagen åkte vi och hälsade på Sokki i Kjoavellir, mamma tyckte han var finare än hon trott. Ajuste, han freakade ut totalt av vinden och slet sig från Jóna och sprang iväg så vi fick ta bilen och söka efter honom. Då vi hittade honom red Jóna honom tillbaka och jag fick ta bilen, ajuste biiiilen!! Jag körde bil och det var askuul.

Sedan åkte vi runt på lite hästaffärer och jag köpte ett träns åt min silverstrumpa! Hittade ett par alldeles för dyra ridbyxor på TopRiter också, jag kommer förmodligen att köpa dem snart. De hade inte frgen jag ville ha i min storlek så jag fick vänta ett tag.
Sedan gick vi på ett Marint museeum och gick ombord på Islands gamla krigsfartyg, det var riktigt häftigt.
Efter det åkte vill till Kríngla och åt och shoppade lite och så.

På fredagen tog vi ett varv runt Golden Circle också något jag uppskattade trots att jag gjort det förr. Men det är alltdig lika häftigt att se Geysir som sprutar upp kokande vatten och gullfoss med sin kraft. Vi kollade även till hekla och såg hur hon mådde, dock var hon lite sur för vägen upp var avstängd men vi snodde en varsinn lavasten.

På lördagen skulle vi på Valsafari men det blev inställt då tog vi bilen och åkte runt och kikade lite på naturen och dra mig baklänges vilka vyer vi såg. Helt otroligt. Jag har tyvärr inte lagt in bilderna på datorn än men de kommer nog när som hellst. Sedan åkte vi till Blue Lagoon och på hemvägen släppte de av mig på Ishestar. Det var slutet på min lilla weekend med min mamma och hennes föräldrar.

Nu ska jag dricka te och se tillbaka på de senaste tre månaderna, kanske ler lite ockå.
Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar