onsdag 19 oktober 2011

ööööverlycklig!

Idag har jag varit och hälsat på Strumpan!
åh vad detta har gjort min vistelse till den bästa tiden i mitt liv -med en tendens att överdriva- men fy.
jag fik rida honom. åh. Jätte duktig. På bara en och en halv vecka har han förändrats från en tjurig hingst-vallack till en supersnäll och hängiven hingst-vallack.
Jag är så glad, sa jag det?

Då jag red honom fick jag känslan av en stark och och framåt häst med mycket vilja. Aningens stel kanske men det är lätt åtgärdat. Jag måste säga att så som Jóna beskrev att han var från början har hon gjort ett superjobb på honom. Sa jag att jag är skit glad? Ja det gjorde jag nog.

minminmin Sokki!
Av vad jag kan se har han rätt bra rörelser för att ha blivit riden i en och en halv vecka. Han svarar på kommandon och har inga problem med bettet i hans mun. 
När jag red honom sa hon "You'll make a good team" jag kände själv att jag inte kunde hålla mitt stora leende dolt. 

2 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Jag har läst din blogg och skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig angående jobb på Island med hästar. Hoppas du svarar snart!
    elin92mini@hotmail.com
    MVH
    Elin

    SvaraRadera