söndag 30 oktober 2011

De nya hästarna

Bliki: Helt okej att rida, töltar på i sitt egna tempo och anstränger sig gärna inte. Första gången jag red honom trodde jag han skulle ta livet av mig rent ut. Han var okej så länge jag satt på ryggen. Den hästen har stora problem med att lita på oss människor. Han är rädd för oss. Och då jag skulle sitta upp på honom efter en paus på en tur slängde han mig runt i tyglarna som en liten vante. Tillslut slog han mig med frambenet. Snäll häst. Tillslut fick jag ta hjälp utav en turist som fick blåhålla honom. Men då jag satt på ryggen igen var allting fint. Lite spänt men fint.
Ìrpa: Fin nacke, grispass
Blögg: Freaky, men nice att rida.
Stróka: Hemsk! Grispass och förfärligt trav.
Solmýkvir: Rolig häst, framåt stark. Men inget för oss. Han ska åka tillbaka.
Freya: Allmänt konstig och skum. Grispass.
Òsk: Awsome!!!! Vilken toppenhäst, jag har fått min nya favorit iaf. Hon är en supertöltare och hennes rörelser i tölten är helt underbar. Lyfter frambenen som ingen annan.
Fifill: (fivitl) Helt okej, "galopptölt"
Fhengur: Inte ridit


På onsdag kommer mamma, mormor och morfar! Jag längtar ihjäl mig. Det ska bli så roligt att träffa dem och inte minst skönt att bo på hotell i tre nätter! Och så ska jag få visa Sokki för dem också!
godnatt mina vänner!

1 kommentar:

  1. Härligt m update ;) Om nu Ósk är så bra kan du väl köpa henne åxå :D Kul med besök hemifrån!! Jag är avis-faktiskt.NÅN gång ska jag mä åka....Hoppas du har det bra,ska bli kul att se Strumpan när han äntligen kommer!!

    SvaraRadera