tisdag 27 september 2011

cR4zY ass horse

Jisses amalia.

Idag släppte vi ut Socki för första gången i hagen med de andra hästarna. Helvetet vad det slog fel hos hästdjäveln. Han slogs som en mc åkare! Han började med att spatsera runt damerna lite, då tänkte jag.. vad sjutton är han inte valack? Och sedan mina damer och herrar var föreställningen i full gång. Han sprang omkring i hagen och sparkade och bet alla i hans omgivning. Sedan var det dags för att springa efter ett sto. Han var tamejfan den kåtaste valack jag någon gång sett. Han klev på han, medan alla andra hästar sparkade och bet.

Jag var inne i stallet och fixade med boxarna då jag gick ut och kolla för de skrek som djur. Då var han uppe på mango och hade ett fast grepp om hans nacken, han var som ett rovdjur. Jag skrek på Ejnar att vi kanske skulle ta in honom för dom slogs riktigt illa där ute.
- Det är ingen fara, sa han. De måste lära känna varandra förstår du.
-Ja, jag vet men det ser inte nå roligt ut. De har ihjäl varandra, sa jag.
Sedan var de alldeles utanför stallet på betongplattan, så skrek en häst och så hörde jag en sko flyga. Eller jag hörde den inte flyga utan jag hörde den landa.

Efter ett tag gick Ejnar ut och kollade, jag hörde honom skrika något på isländska till hästarna sedan kommer han in med Socki "crazy horse" säger han bara och tar in honom.
Då kraken kom in hade han rätt djupa sår och bitsår över nästan hela kroppen, några djupare än de andra. Totalt hel svettig var han också. Trots att det var han som startade maktampen kunde jag inte låta bli att tycka synd om honom. De var faktiskt 30 hästar mot honom. Fast han kanske behövde ett kokt stryk. Ja det gjorde han nog.

Nu ska jag kolla sons och sedan sova. Godnatt mina kära

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar