torsdag 1 september 2011

Nu börjar allvaret!

hohoho vilken rolig dag jag har haft!
Eller morgonen var nog roligast. Trots det elaka vädret. Vi red och hämtade hjorden på fältet, oboy vad roligt det var. Dock så glömde vi några hästar i hagen så jag och Ferina fick vända och fösa på dem, när vi väl var på väg såg vi att vi hade glömt en till då red hon tillbaka och jag fick ta de fem fuxarna på egen hand! Gissa om det var kalabalik från början? Alla sprang åt olika håll och de tog fel väg och fy! Men med hjälp av lite "HAAPPHAAAP!" så fick jag ordning på dem igen.

Det var kul, sedan red jag och Mája ut på en tur med en massa privat pensionärer, inget vidare men det gick ann ändå! Jag red Rispa, en utav de snällaste och sötaste hästar jag någonsin mött. Hon kommer alltid och hänger och vill vara med då vi gör i ordning de andra hästarna. Jag börja äntligen att känna mig som hemma i detta pradis nu.

Efter lunch var det dags för "lava tour" oh herre min gud, det var en kvinna som frågade om vi faktiskt skulle få se lava, alltså brinnande lava och jag blev liksom "no I sure don't hope so" dumma kvinna. Men det var roligt. Hästarna får sova inomhus ikväll pga det taskiga vädret så det blev ingen "hording" tillbaka. Så nu sitter jag här och kommer förmodligen lägga upp bilder senare.

Just nu är jag så fruktansvärt äcklig, jag luktar hästbajs, jag är hårig under armarna och mitt hår är super fett! Så jag gör nog mina rumskamrater en tjänst om jag går och duschar så fort som möjligt.
herraaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar