onsdag 21 september 2011

halvdag

Idag har jag bara jobbat halvdag, det var egentligen meningen att jag skulle vara helt ledig men Marìa kom och väckte mig imorse och frågade om jag kunde jobba eftermiddag och självklart sa jag ja.
Det är rätt skönt att jobba halvdag, man är utvilad och är sällan döslut då man kommer hem.

Nu har jag ätit upp mig för kvällen och tänker inte lyfta arslet ur soffan förrän det är dags att lägga sig.
Hejdå peeps!

Oj juste! Höll nästan på att glömma. Jag skulle egentligen rida Ljòsi på lavan idag men så helt plötsligt blev jag tvungen att tränsa och sadla av honom. Blev besviken, sedan sa Marìa att veterinären skulle komma och läsa av hans chip. ÄNTLIGEN får jag lite fakta om hästdjäveln. Och nej det finns inga papper på honom. Har fått lära mig att det tydligen är rätt sällsynt med papper på hästar här. Speciellt på såna ställen som jag jobbar på... menmen. Det löser sig iaf.

1 kommentar:

  1. Hej Emma!
    Fick din adress av mormor idag. Roligt att höra om livet med de istadiga? hästarna!
    Morfarsyster Gudrun

    SvaraRadera