lördag 3 september 2011

nice day for a white wedding!

OH! Idag har det varit en bra dag, jag red iväg första gången med en egen grupp! Den snabba gruppen, efter ungefär halva vägen delade vi upp gruppen i en sakta och en snabb grupp. Vi gör det klart för turisterna att för att följa med den snabba gruppen måste man ha experience, finner inte ordet på svenska. Men så var det denna dam som knappt visste vad back och fram på hästen var. Hon kunde inte få hästen att tulta, eller grispassa som dessa hästar gör med oerfarna ryttare. JAG HÖLL PÅ ATT BLI GALEN!
Jag sa till henne hela tiden "you have to give your horse a little kick" tja, hon gjorde ju det men felet var att hon aldrig nådde hästen, och jag sa åt henne säkert hundra gånger att hon måste kicka hästen så den känner av det. Men ne, varför i hela friden ska en sån kvinna rida bland de med erfarenhet. jag kunde verkligen känna att de andra i gruppen blev otåliga och red om henne och blablabla.

Men skit i det nu, efter middagen ska vi gå ut! Downtown if you know what I mean? Kart ni gör det. Dock så jobbar vi alla imorgon, hoppas bara att det inte är lika mycket att göra imorgon som det var idag. Kul att börja dagen med att sadla och träns 50 hästar!
Äh lär inte skriva mer idag men ni får höra hur det gick i Reykjavik imorgon.
Hejpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar