tisdag 13 september 2011

Reykjavik

Ledig idag, som tur är. För i slutet på gårdagen kunde jag knapp röra mig för ryggen. Nu är det i nacken och ena axeln också. Jag måste gå och leta reda på en massör.

Usch igår när vi vallade skulle vi mata hästarna på fältet och på den hagen har de taggtråd istället för elstängsel och Elin satte fast Frostross i en stolpe och då tänkte jag att jag gör samma sak, så jag satte fast Febrúar. I samma stund som jag satte fast min häst kände jag att detta var ingen bra idé men Elin gjorde det så jag antog att de hade gjort det förut. Febrúar är även super rädd för staket och skvättig för minsta lilla. När vi höll på att sprida ut höt så började alla hästar springa och jag trodde jag skulle bli översprungen men då såg jag stackar Febrúar komma löpandes med ena stolpen fast i tyglarna oj vad han sprang och hoppade men tillslut så lossnade stolpen och hästen bara stod och stirrade på sina tyglar.

Stackarn skakade i hela kroppen så jag trodde att han skulle lyfta från marken. Han var så rädd, han bara stod och stirrade och skakade. Men jag fick tag på honom och lugnade ner honom. Sedan gick jag till Elins häst som också hade kommit loss och hon blödde från ansiktet och hade en större reva i underkäken. Men det gick bra, ingen större skada skedd. Det var bara att de blev så rädda och det var nästan otäkt att kolla på Febrúar, jag har aldrig sätt en häst så rädd och skärrad.

Men på hemvägen gick allt bra!
Nu kl 12 ska jag åka till Reykjavik och förmodligen snurra runt på Kríngla och kika. Ta en kaffe på ett café och självklart gå in på Tíger. Kanske världens roligaste butik. Jag måste även försöka hitta ett par nya solglasögon, mina rosa och gröna är ju paj....

Hörs sedan.

1 kommentar: