torsdag 8 september 2011

underbar dag, NOT

Oh fy vilken slitig dag ... jag har jobbat som en dåre + att vi hade en fucking kvällstur. Och det var en man, jag tror han kom ifrån belgien, eller så var det frankrike. Han var helt väck!!! först och Främst är det väldigt viktigt för hästen att gå på ett led som den är van vid att göra och det säger vi klart och tydligt till alla turister innan vi rider ut.

Ne då ser jag att han krånglar på med hästen och jag tänkte att det där fixar sig, ne men då när jag rider förbi då säger karln följande; hästen vägrar gå ur ledet, även fast jag drar i tyglarna.
Vilket jävla pucko, varav jag säger; Ne men det ska han inte göra heller, han ska stanna i ledet för att k'nna sig trygg bland de andra.
Okej, säger han. Sedan ser jag honom gå ur ledet och ta plats längst bak. Då rider jag dit och verkligen förklarar för honom att han måste stanna på ledet, det är för både din och hästens säkerhet. För alla andras också för den delen. "okejokej" säger han ba.

Sedan sätter sig karljäveln och dricker coka cola på hästen, bara släpper tyglarna och dricker. Då säger jag åt honom igen att "du måste hålla i tyglarna annars kan han sticka iväg med dig" oh, sorrysorry säger han bara.
Men värst utav allt var nog när han tog upp sin ipod och fipplade med den, ba släppte tyglarna och tänkte se till så han fick lysna på musik. Då blev jag fasen galen och verkligen sa åt honom på skarpen att detta var inga leksaker och du måste verkligen lyssna på och göra som jag säger FÖR ALLAS SÄKERHET. Då skärpte han sig och blev trevlig helt plötsligt, jävla turister.

Hela den förbannade gruppen var knäpp och fattade ingenting.
Nu ska jag äta en massa och sedan se en film och sedan sova, hörs imorgon.
CIAO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar