fredag 16 september 2011

"Theese horses are fucking hardcore"

Oh jisses vilket oväder det har varit idag, jag trodde att jag både skulle blåsa och regna bort! Morgonlavan var ett helvete, och jag hade inga regnkläder på mig.. dumt nog. Då jag kom tillbaka kunde jag vrida ur alla mina kläder och hälla vatten ur ridskorna. Helvetet så jag frös.

Men efter lunch tog jag på mig mina regnkläder oranga och fina, vi ser ut som fångar då vi rider omkring i dem.. men hjälper gör de iaf. Jag hade två tjocktröjor på mig en jacka och så regnjackan, på benen hade jag bara ridbyxor och regnbyxor. Tro mig det var nödvändigt. Mycket mycket skönt.
Nu har jag ätit en stor portion pasta och sitter i soffan för att återfå värmen inlindad i en filt.

Men jag förundras över hur hästarna går med på att rida ut i detta väder, trots att vi som ryttare håller på att blåsa iväg så bara går de, jag satt på hästryggen och skrattade lite och sa för mig själv "Theese horses are fucking hardcore" och de är de. Vilka kämpar.

Nu ska jag kolla på Desperate.
ps. Det är fredag och jag känner inte ens av det. Rätt skönt, men jag tänker på er alla där hemma som just nu sitter och dricker öl och grogg. Saknar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar