söndag 11 september 2011

Turen över lavafälten

Okej, jag har blivit ombedd att berätta lite om naturen jag vi rider i så nu ska jag berätta om vår mest populära tur. "The Lava Tour".

Eftersom Ishestar ligger mitt i smeten bland en massa andra stall så är början på turen inte mycket att se. Men så fort man kommit förbi anläggningarna går man upp för en liten backe och på toppen av den gömmer sig ett oändligt stort lava fält och i bakgrunden ser man bergen och den blå himmelen -då det är klart ute- det är otroligt vackert. Det är synd bara att man slutar uppskatta vyerna efter ett tag. Jag vill bli lika tagen av detta vackra landskap så fort jag stiger ut ur dörren på morgon varje dag som jag blev första gången jag steg ut ur flygplanet i Keflavik.

Det som nu skulle imponera på mig är att se riktigt levande norrsken. Det var faktiskt norrsken i lördags men det var inte mer än vad man ser hemma. Jag vill se norrskenet då det är som bäst, då det skiftar färg mellan grön, gul, rosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar